Przedsięwzięcie jest finansowane w ramach V edycji Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”, dedykowanej rozwojowi stref przemysłowych. Umowa opiewa na ponad 70 mln zł, z czego 98 proc. pokryje pozyskane dofinansowanie. Wykonawcą zadania będzie firma TRAKCJA S.A. z Warszawy, a inżynierem kontraktu - Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno – Inżynierskie PROSTA – PROJEKT z Chmielnika. Budowa wiaduktu to kluczowa inwestycja, która ma pomóc w rozwoju naszego regionu, co podkreślali parlamentarzyści. Obiekt ma rozładować korki w zachodniej części miasta, o czym informował prezydent Marek Materek. W ramach inwestycji powstanie też ogólnodostępny parking na 57 miejsc postojowych wraz ze stacją ładowania samochodów elektrycznych na terenie SSE Starachowice. Andrzej Pruś podkreślał ogromne znaczenie tej inwestycji, która zapewnieni łatwiejszy dojazd do strefy ekonomicznej, gdzie pracuje około 8 tys. osób. Rozpoczęcie prac ma rozpocząć się niebawem i potrwać maksymalnie do końca 2024 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 25 wraz z dojazdami, ścieżką rowerową i chodnikiem dla pieszych; przebudowę ronda im. księdza Jerzego Popiełuszki, a także rozbudowę i przebudowę szeregu ulic, a nawet skrzyżowań na wlotach i wylotach do nowego wiaduktu. Kompleksowo przebudowane zostaną też sieci: gazowa, wodociągowa i kanalizacyjna w Starachowicach Zachodnich. Powstaną tutaj podziemne zbiorniki retencyjne, które będą mieć za zadanie przejmować nadmiar wód opadowych z tej części miasta, zapobiegając podtopieniom. Wiadukt został zaprojektowany w konstrukcji stalowo - łukowej z zamontowaną iluminacją świetlną, która można będzie sterować. Jego rozpiętość wynosić będzie ok. 67 m, a długość -samej tylko części mostowej - 350 m (razem z drogami dojazdowymi będzie to 1800 m).
Szerokość jezdni planowana jest na 7m, podczas gdy na dojazdach wahać się będzie od 4,5 m do 10,5 m. Budowa obiektu wymagać będzie wyburzenia kilku budynków, w tym dwóch mieszkalnych, wspomnianej przebudowy ronda Jerzego Popiełuszki, a także modernizacji ulic: Wielkopiecowej i Kanałowej. Powstanie też nowy przebieg ul. Hutniczej i droga dojazdowa do budynku dawnego Archiwum Państwowego wraz z placem do zwracania, miejscami postojowymi i drogą manewrową. Rozbudowana w ten sposób droga powiatowa posiadać będzie parametry drogi klasy Z i kategorii ruchu KR 3. Przyjęte rozwiązania techniczne zapewnią także pełną obsługę pieszych i rowerzystów.
Napisz komentarz
Komentarze