Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy będą mogli korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń korespondencji, prawnie równoważnej tradycyjnej przesyłce poleconej. Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek posiadania adresu i prowadzenia korespondencji za pośrednictwem e-doręczeń. Do 30 grudnia 2023 m.in. jednostki samorządu terytorialnego muszą wdrożyć rozwiązania techniczne i organizacyjne niezbędne do uruchomienia systemu e-Doręczeń. W odpowiedzi na przyspieszenie prac dotyczących wprowadzenia Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych przez Ministerstwo Cyfryzacji, Starostwo Powiatowe w Starachowicach rozpoczęło testy systemu wraz z integracją z aktualnie posiadanym systemem elektronicznego obiegu dokumentów EZD PUW. Korzystanie z e-Doręczeń przez obywateli nie jest to obowiązkowe, niemniej zachęcamy do założenia elektronicznej skrzynki która ułatwi komunikację z Urzędem. Z e-Doręczeń będzie można korzystać poprzez: skrzynkę e-Doręczeń znajdującą się mObywatel.gov.pl, aplikację edoreczenia.gov.pl, bądź aplikację firm dostarczających usługę e-Doręczeń. Źródło: Starostwo Powiatowe
Reklama
Trwają testy e-Doręczeń w starostwie
Wygodniejsze niż list polecony, szybsze niż tradycyjna poczta, bezpieczniejsze niż e-mail. E- doręczenie to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. W Starostwie Powiatowym w Starachowicach trwają testy e-Doręczeń.
- 28.11.2023 06:47
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze