Jakie informacje uzyska klient dzwoniąc na infolinię KAS ?
Przez telefon udzielamy ogólnej informacji podatkowo-celnej oraz indywidualnej informacji podatkowej, np. o rozliczeniach nadpłat i zwrotów z zeznań albo deklaracji podatkowych.
Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej to:
1. Infolinia urzędu skarbowego – ogólna i indywidualna informacja podatkowa.
2. Infolinia obsługiwana przez konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej - ogólna informacja
podatkowa i celna
3. Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych
4. Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
5. Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
Informacje indywidualne są dostępne po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Funkcjonalność służąca identyfikacji klienta podczas rozmowy telefonicznej będzie dostępna we wszystkich urzędach skarbowych od 14 października br.
W trakcie rozmowy z konsultantem po uwierzytelnieniu telePIN udzielimy informacji o:
• zaksięgowanych i rozliczonych deklaracjach i zeznaniach podatkowych, w tym korektach tych dokumentów,
• dokonanych wpłatach, w tym pobranych odsetkach i kosztach upomnienia,
• zrealizowanych zwrotach i przeksięgowaniach,
• wpłatach zaksięgowanych na kontach do wyjaśnienia podatników,
• wystawionych upomnieniach, tytułach wykonawczych, zagrożeniu i wpisie do Rejestru Należności Publicznoprawnych (RNP) dla transakcji nierozliczonych.
Uwierzytelnienie ułatwia obsługę przez telefon
Dzięki potwierdzeniu tożsamości klienta, pracownik urzędu może szybko zidentyfikować osobę, z którą rozmawia:
• ma podgląd do danych rejestracyjnych klienta, takich jak numer telefonu z którego dzwoni, NIP, PESEL, imię, nazwisko,
• widzi dane mocodawców, takie jak NIP, PESEL, imię, nazwisko, nazwę,
• dane posiadane w systemach KAS, jak zeznania, deklaracje, zobowiązania. Dzięki temu możliwe jest udzielanie informacji objętych tajemnicą skarbową oraz efektywne rozwiązywanie problemów podatkowych bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie skarbowym.
Jak uzyskać telePIN
Logujemy się do usługi e-urząd skarbowy. Możemy to zrobić za pomocą profilu zaufanego, mObywatel, e-dowód, przez bankowość elektroniczną lub przez własne dane podatkowe podając swój PESEL lub NIP oraz kwotę przychodów.
Po zalogowaniu na stronę główną e-urzędu skarbowego wybieramy kafelek po prawej stronie ekranu – ustaw telePIN.
Napisz komentarz
Komentarze