Codziennie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu porad udziela 20 psychologów. Odbierają oni od kilkunastu do kilkudziesięciu telefonów dziennie. Specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy, przeprowadzi konsultację oraz w razie potrzeby wskaże dalszą ścieżkę postepowania np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii. Już pierwsze tygodnie działania wsparcia psychologicznego w ramach TIP, pokazują, jak bardzo jest ono potrzebne. Problemy, jakie najczęściej są poruszane w trakcie rozmów dotyczą przede wszystkim:
-
trudności pojawiających się w przebiegu kwarantanny
-
samotności,
-
radzenia sobie ze stresem,
-
problemów w relacjach,
-
braku wsparcia,
-
frustracji,
-
poczucia osamotnienia,
-
nasilenia objawów w przypadku osób leczonych psychiatrycznie
a także informacji o miejscach pomocowych; terapii psychiatrycznej i instytucji pomocowych.
Dzwonią zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Duża grupa, to osoby starsze, przeżywające trudności w radzeniu sobie z uciążliwościami pandemii. Czas rozmowy uzależniony jest od potrzeb osób, które dzwonią na infolinię w poszukiwaniu psychologicznego wsparcia.
Przypominamy też o całodobowej Telefonicznej Informacja Pacjenta - 800 190 590. TIP, to bezpłatna infolinia, pod numerem której można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Od początku epidemii jest jednym z głównych narzędzi komunikacji, informacji na temat zachowania się i miejsca szukania pomocy medycznej w czasie epidemii. Konsultanci TIP do tej pory odebrali już blisko 1 milion połączeń.
Od początku funkcjonowania infolinii liczba telefonów wzrastała z tygodnia na tydzień, dlatego też, aby zachować płynność odbieranych połączeń sukcesywnie zwiększaliśmy liczbę konsultantów. Początkowo było ich ok. 100, teraz w szczytowych godzinach telefony odbiera ponad 300 osób.
Napisz komentarz
Komentarze