Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 15:33
Reklama
Reklama

Całodobowe wsparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

W odpowiedzi na zgłaszane przez pacjentów potrzeby NFZ od połowy kwietnia  poszerzył zakres usług Telefonicznej Informacji Pacjenta - 800 190 590 i oferuje wsparcie psychologiczne dla dzwoniących. Każdy kto ma potrzebę rozmowy o swoich problemach może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem. Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany zagrożeniem koronawirusem.
Całodobowe wsparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

Codziennie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu porad udziela 20 psychologów. Odbierają oni od kilkunastu do kilkudziesięciu telefonów dziennie. Specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy, przeprowadzi konsultację oraz w razie potrzeby wskaże dalszą ścieżkę postepowania np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii. Już pierwsze tygodnie działania wsparcia psychologicznego w ramach TIP, pokazują, jak bardzo jest ono potrzebne. Problemy, jakie najczęściej są poruszane w trakcie rozmów dotyczą przede wszystkim:

  • trudności pojawiających się w przebiegu kwarantanny

  • samotności,

  • radzenia sobie ze stresem,

  • problemów w relacjach,

  • braku wsparcia,

  • frustracji,

  • poczucia osamotnienia,

  • nasilenia objawów w przypadku osób leczonych psychiatrycznie

a także informacji o miejscach pomocowych; terapii psychiatrycznej i instytucji pomocowych.  

Dzwonią zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Duża grupa, to osoby starsze, przeżywające trudności w radzeniu sobie z uciążliwościami pandemii. Czas rozmowy uzależniony jest od potrzeb osób, które dzwonią na infolinię w poszukiwaniu psychologicznego wsparcia.

Przypominamy też o całodobowej Telefonicznej Informacja Pacjenta -  800 190 590. TIP, to bezpłatna  infolinia, pod numerem której można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Od początku epidemii jest jednym z głównych narzędzi komunikacji,  informacji na temat zachowania się i miejsca szukania pomocy medycznej w czasie epidemii.  Konsultanci TIP do tej pory odebrali już blisko 1 milion połączeń.

Od początku funkcjonowania infolinii liczba telefonów wzrastała z tygodnia na tydzień, dlatego też, aby zachować płynność odbieranych połączeń sukcesywnie zwiększaliśmy liczbę konsultantów. Początkowo było ich ok. 100, teraz w szczytowych godzinach telefony odbiera ponad 300 osób.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

pochmurnie

Temperatura: 8°C Miasto: Starachowice

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama