Urząd zobligowany jest do zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom. Dlatego do budynku starostwa wpuszczane są pojedynczo osoby, które wcześniej umówiły się na wizytę. Zapewniony jest dla nich płyn do dezynfekcji i środki ochrony osobistej. Jednocześnie przypominamy o obowiązku noszenia maseczek przez interesantów. Obsługa odbywa się na parterze, przy okienku kancelarii ogólnej, gdzie schodzą pracownicy merytoryczni z poszczególnych wydziałów (w zależności od sprawy). W chwili obsługiwania w pomieszczeniu może przebywać tylko jeden interesant.
Wydawanie dowodów i odbiór wtórników tablic rejestracyjnych odbywa się przez boczne wejście do Wydziału Komunikacji i Dróg - od strony pogotowia, także po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
Dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań, uporządkowana została kolejność zgłoszeń, a pracownicy mają możliwość wcześniejszego przygotowania materiałów. Jak dotąd wszyscy zapisani interesanci, mimo trwającej epidemii zostali obsłużeni, a liczba obsługiwanych przez Wydział Komunikacji i Dróg jest zbliżona do liczby obsługiwanych w okresie poza epidemią.
Od 23 maja br. odwieszone zostają wszelkie terminy, które uległy wstrzymaniu lub zawieszeniu na skutek ustawy z dnia 2 marca 2020 r. wprowadzonej w związku z epidemią wirusa SARS-CoV-2. W praktyce oznacza to, że terminy wszystkich spraw prowadzonych przez poszczególne wydziały Starostwa Powiatowego w Starachowicach, które uległy zawieszeniu, z dniem 23 maja br. biegną dalej, a nierozpoczęte rozpoczynają swój bieg.
Nowością jest również rozszerzenie dotychczasowego zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej o sprawny związanie z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne, prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku. Uproszczone zostają też procedury udzielania takiej pomocy w czasie epidemii.
Napisz komentarz
Komentarze