Uchwałę regulującą zasady umieszczania treści promocyjnych w przestrzeni miejskiej, nazywaną potocznie „krajobrazową” lub „reklamową”, Rada Miejska w Starachowicach przyjęła w grudniu ubiegłego roku z mocą obowiązującą od początku 2020 roku.
Zgodnie z uchwałą miasto podzielone zostało na dwie strefy: A i B. W tej pierwszej obejmującej Rynek z przyległymi ulicami, ulicę Na Szlakowisku, Park Miejski, tereny przy zalewach Lubianka i Pasternik, Wielki Piec oraz popularne „skałki”, czyli obszar między aleją Armii Krajowej a ul. Staszica, będzie można umieszczać wyłącznie szyldy na nieruchomościach, w których ma miejsce dana działalność oraz, popularne choćby wśród restauratorów, chodnikowe stojaki z menu i tzw. „potykacze”, ale tylko w czasie otwarcia lokali. W pozostałej części miasta wolno wieszać reklamy na budynkach (równolegle bądź prostopadle do ściany frontowej) oraz na przeznaczonych do tego celu konstrukcjach wolnostojących, jak np. maszty, czy duże tablice. W całym mieście wprowadzono zakaz reklamowania się na ogrodzeniach, cmentarzach, mostach i wiaduktach, drzewach, latarniach, czy słupach. Ze szczegółowymi zapisami uchwały można zapoznać się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Starachowicach www.bip.um.starachowice.pl w zakładce Architektura i Planowanie Przestrzenne -> Zagospodarowanie przestrzenne -> Uchwała reklamowa.
W uchwale dano reklamodawcom czas na dostosowanie się do nowych wymogów do 6 stycznia 2021 roku. Jak mówi prezydent Marek Materek gmina wyśle zainteresowanym osobom zawiadomienia przypominające, a potem będą kary.
Napisz komentarz
Komentarze