Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 17:33
Reklama
Reklama

Do 6 stycznia trzeba zdjąć reklamy z przypadkowych miejsc

6 stycznia kończy się czas dany starachowiczanom na dostosowanie do wytycznych tzw. uchwały reklamowej, która porządkuje sposób ich umieszczania na terenie naszego miasta. To już ostatni dzwonek, by zdjąć banery i plakaty z ogrodzeń, drzew, czy latarni, jeśli nie chce się ponosić odpowiedzialności karnej.
Kliknij aby odtworzyć

Zgodnie z uchwałą porządkującą reklamowy chaos w naszym mieście, zostało ono podzielone na dwie strefy. W tej pierwszej obejmującej Rynek z przyległymi ulicami, ulicę Na Szlakowisku, Park Miejski, tereny przy zalewach Lubianka i Pasternik, Wielki Piec oraz popularne „skałki”, czyli obszar między aleją Armii Krajowej a ul. Staszica, będzie można umieszczać szyldy wyłącznie na tych nieruchomościach, w których ma miejsce reklamowana działalność oraz, popularne choćby wśród restauratorów, chodnikowe stojaki z menu i tzw. „potykacze”, ale tylko w czasie otwarcia lokali. W pozostałej części miasta wolno wieszać reklamy na budynkach (równolegle bądź prostopadle do ściany frontowej) oraz na przeznaczonych do tego celu konstrukcjach wolnostojących, jak np. maszty, czy duże tablice. W całym mieście wprowadzono zakaz reklamowania się na ogrodzeniach, cmentarzach, mostach i wiaduktach, drzewach, latarniach, czy słupach.

 

W uchwale dano reklamodawcom czas do 6 stycznia 2021 roku, by dostosowali się do nowych wymogów. Dodatkowo gmina rozesłała zainteresowanym zawiadomienia przypominające, w wyniku których około 20% reklam zniknęło z niewłaściwych miejsc. Dziś okres przejściowy się kończy, od jutra miasto zacznie kontrole.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

zachmurzenie małe

Temperatura: 6°C Miasto: Starachowice

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 7 km/h

Reklama
Reklama
Reklama