Zgodnie z uchwałą porządkującą reklamowy chaos w naszym mieście, zostało ono podzielone na dwie strefy. W tej pierwszej obejmującej Rynek z przyległymi ulicami, ulicę Na Szlakowisku, Park Miejski, tereny przy zalewach Lubianka i Pasternik, Wielki Piec oraz popularne „skałki”, czyli obszar między aleją Armii Krajowej a ul. Staszica, będzie można umieszczać szyldy wyłącznie na tych nieruchomościach, w których ma miejsce reklamowana działalność oraz, popularne choćby wśród restauratorów, chodnikowe stojaki z menu i tzw. „potykacze”, ale tylko w czasie otwarcia lokali. W pozostałej części miasta wolno wieszać reklamy na budynkach (równolegle bądź prostopadle do ściany frontowej) oraz na przeznaczonych do tego celu konstrukcjach wolnostojących, jak np. maszty, czy duże tablice. W całym mieście wprowadzono zakaz reklamowania się na ogrodzeniach, cmentarzach, mostach i wiaduktach, drzewach, latarniach, czy słupach.
W uchwale dano reklamodawcom czas do 6 stycznia 2021 roku, by dostosowali się do nowych wymogów. Dodatkowo gmina rozesłała zainteresowanym zawiadomienia przypominające, w wyniku których około 20% reklam zniknęło z niewłaściwych miejsc. Dziś okres przejściowy się kończy, od jutra miasto zacznie kontrole.
Napisz komentarz
Komentarze