Ostrowieccy policjanci prowadzą czynności w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 23-latka z terenu gminy Bodzechów. Kobieta poinformowała mundurowych, że wczoraj około godziny 12.25 skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna, przedstawiający się jako pracownik jednego z banków. Twierdził, że konto kobiety jest zagrożone i musi ona zaciągnąć pożyczkę. Jak wynikało z relacji rzekomego „bankowca” tylko wtedy jej konto będzie bezpieczne. Kiedy 23-latka nie dała wiary swojemu rozmówcy została przełączona do innego działu, gdzie rozmowę z nią dalej kontynuowała kobieta. Zmanipulowana mieszkanka gminy Bodzechów w końcu zaczęła postępować zgodnie ze wskazówkami oszustów. Wypełniła wniosek na stronie swojego banku i zaciągnęła kredyt w kwocie 10000 złotych. Między czasie rozmowę z nią prowadził fałszywy policjant, który ostrzegał ją przed różnego rodzaju próbami wyłudzeń. Nieświadoma niczego 23-latka po odebraniu pieniędzy z banku udała się do wskazanego przez przestępców wpłatomatu, gdzie za pomocą otrzymanego od nich kodu BLIK, dokonała wpłaty na podane konto bankowe. Kolejno ze swojego konta wypłaciła jeszcze 1000 złotych, które również wpłaciła w taki sam sposób na tzw. „bezpieczne konto”. Dopiero po powrocie do domu zorientowała się, że padła ofiarą oszustów.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów zaciągania pożyczek, podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, za pomocą której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
WAŻNE - tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię.
Napisz komentarz
Komentarze